186 keer bekeken

Van Lab naar nieuwe internist

• donderdag 24 augustus 2017 @ 01:52
    reactie op (#19) Angela1958

Quote: Angela1958

woensdag 23 augustus 2017 @ 00:03

Inderdaad erg triest.Hier kunnen mensen van boven de 60 wel een huisje kopen hoor, als je een vast inkomen hebt, zoals AOW plus pensioen..........Kost vaak minder als een huis huren! Wij hebben een Nederlandse hypotheek, krijgen ook nog Belastingteruggave en betalen daardoor maar E 350.= per maand netto.Wij hebben een huis van 120 m2 op 1800 m2 grond!   

Dat is zeker goedkoop Angela. Daar kan Nederland net tegenop.
    Ik betaal hier voor een huis onder in een flat (maar aan het water) 650 euro kaal.
    Maar niemand bij ons heeft een pensioen, ik werk in vaste dienst en mijn vrouw is vanaf haar 20ste jaar gehandicapt en word er niet rijker van.
    Voor veel land ben ik wel te porren maar om alles alleen te doen............ heb ik er een zwaar hoofd in. Zeker als ik niet weet of mijn ziekte weg blijft of ineens weer de kop op steekt.
    Blijft een moeilijk punt.

Maar bedankt voor de info.
    Trusten.
    maX

• woensdag 23 augustus 2017 @ 00:03
    reactie op (#18) Max_v_Wees

Inderdaad erg triest.surprise

Hier kunnen mensen van boven de 60 wel een huisje kopen hoor, als je een vast inkomen hebt, zoals AOW plus pensioen..........
    Kost vaak minder als een huis huren! frown

Wij hebben een Nederlandse hypotheek, krijgen ook nog Belastingteruggave en betalen daardoor maar E 350.= per maand netto.

Wij hebben een huis van 120 m2 op 1800 m2 grond! 

• zondag 20 augustus 2017 @ 10:45
    reactie op (#17) Angela1958

KOPEN?
    Dat kan niet.
    Ons bos land hadden we een koper voor, maar het is natuurgebied dus mocht hij daar geen blokhut bouwen.
    Dus die 100.000 euro liepen we mis.
    Toen de buurman zijn zoon, die kon het van ons kopen voor 10.000 euro (K.K.) en dat wilde hij wel.
    Dus wij een kennismakings bezoek gebracht aan de notaris in Borculo.
    Die melde dat alle familieleden moesten meedelen in de prijs die het zou opbrengen.
    Ja, zelfs personen die geboren waren 20 jaar na de dood van mijn schoonmoeder.
    Dat kan gewoon niet.
    Maar goed............ 1 uurtje bij de notaris geweest, kregen we 14 dagen later de rekening van 219 euro voor dat uurtje!
    Naja! Het hele gedoe om alles uit te zoeken door de notaris zou neer komen op 3000 euro onkosten vergoeding.
    Komt er dus op neer dat het onverkoopbaar is. De familie is erg moeilijk samengesteld en veel haat en nijd in de familie.
    Daar is niet mee te praten.
    Dus we laten het bossen maar zoals het is en gaven onze buurman opdracht de randen van het bos te onderhouden en evt. te kappen waar nodig. (overhangende takken die gevaar kunnen opleveren voor de paarden en Lama's die er naast lopen.
    Dus als het niet verkocht is, is er ook geen geld.
    Is het WEL verkocht dan ben ik mijn uitkering kwijt omdat ik eerst die 10.000 euro op moet maken. (nederlandse wetten frown) En daarna kan ik ook niet op mijn 61 ste jaar in het buitenland een huisje kopen.
    Daar krijg ik geen geld voor van de bank.
    En zo blijven we gezond maar zonder geld en rust achter in het roemoerige Noord Holland.

Er zitten altijd meer kanten aan een zaak dan dat vele zouden denken.
    Jammer hoor.
    Groet Max

• vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:10
    reactie op (#16) Max_v_Wees

O, wat erg............surprise

Had je geen vergunning om er te slapen/wonen?

Jammer voor je dat je er je pensioen niet kan doorbrengen, maar dan kom je toch bij ons?

Hier in Ost Friesland staan vele leuke huisjes met grond/bos te koop voor nog geen ton...........frown

Als je wilt, ook zonder buren in de buurt.

Maar ook in een lintdorp als waar ik woon, is het rustig en toch niet verlaten..........Ik woon er graag!wink

• vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:22
    reactie op (#15) Angela1958

De boel is door moeder natuur bijgehouden.
    Zo'n bos ben je altijd bezig. Doordat de woonwagen (luxe met ligbad, 2 slaapkamers, toilette, ruime keuken en woonkamer) moeste verdwijnen, ging de paarden stal ook weg en moest de hout droog schuur weg en mijn werkplaats ging weg.
    Verder moest het betonen zwembad uitgegraven worden en toen was er niks meer dan bomen en kale plekken.
    Die kale plekken kwamen vanzelf bomen te staan.
    En daardoor kan niemand daar nog met een landrover het land betreden.
    En de herten zijn ook gevlucht samen met de andere dieren.
    Jagers houden daar drijfjagten en pachten de grond van de eigenaar voor 1 euro.
    Mijn schoonmoeder ging vroeger met het hagel geweer achter de jagers aan.
    Dat mensie is al 20 jaar dood.
    Nou hebben die jagers de buurman overgehaald om de jacht toe te staan en hij ondertekende het document.
    Dus ja, als een kapitein niet meer op zijn schip mag zitten en weg moet trekken (zoals wij) dan kan een onbekende alles leeg schieten.
    Alleen de vogels waren nog in de buurt. Verders heerst daar een apsolute stilte en rust.
    En ik had er graag willen gaan wonen als ik pensioen kreeg.
    Dat gaat ook niet door. Jammer toch!

Groet max

• donderdag 17 augustus 2017 @ 23:50
    reactie op (#14) adios

Heel fijn dat het zo goed helpt bij jou.........

Ik moest er mee stoppen, want in cominatie met mijn reguliere geneesmiddelen kreeg ik diarree en sliep steeds slechter in.......

Lag echt uren wakker. Heb nu een andere pijnstiller gehad van mijn Duitse HA, iets wat ze in Nederland haast niet voorschrijven, alleen in t ziekenhuis las ik...........Heb nu ook geen maagbeschermer meer nodig. Kijken of het me goed helpt en dan kan ik eventueel wel overstappen op Cannabis-olie..........blush

Wordt vervolgd.............

======================================================================================================

Wauww, kom ik aan met mijn bos van 70 bij 11 m.......hahahahahaha

Veel plezier daar! wink

Wie heeft de boel daar onderhouden vanaf 2009? Heb je huurders of een beheerder?

Lijkt me heerlijk, zo'n oerwoud van 4 ha, daar kan je in je blootje wel rondhuppelen zonder anderen "tot last" te zijn...........blush

Gewijzigd op 2017-08-17 23:53:51
  • donderdag 17 augustus 2017 @ 15:42
    reactie op (#13) Max_v_Wees

veel plezier met julloe oerwoud, leuk herten en ander wild. mooi dat er weer wat geheugen terug komt.

• dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:30
    reactie op (#12) Angela1958

Quote: Angela1958

maandag 14 augustus 2017 @ 22:19

Hoe gaat het nu met je.....?? 

Hep ie het tegen mij?
    Nou, mag niet mopperen.
    Ik denk de laatste tijd erg veel over de dingen die ik al jaren kwijt was.
    Door het gebruik van de THC krijg ik dingen terug in mijn geheugen die ik zeker 30 jaar kwijt was.
    Heel apart om dat allemaal weer voor de geest te halen.
    Soms schokkend en soms vol blijdschap.
    En soms (regelmatig) komen er problemen van vroeger terug die ik toen niet kon oplossen en nu ineens heb ik de positieve uitkomst ervan. Wel telaat natuurlijk omdat de meeste mensen daar ik mee omging inmiddels al 20 tot 30 jaar dood zijn.
    Kan geen 'sorry' meer tegen hun zeggen. En kan ook hun graf niet bezoeken. Ze zijn al jaren geleden geschut.
    Sommige begraafplaatsen zijn verdwenen of er is een snelweg -ring Amsterdam A10- overheen gelegt.
    Jammer.
    Maar 1 persoon heb ik nog steeds in mijn hart zitten.
    Daar denk ik altijd aan omdat ik haar mis.
    Mis sinds oktober 1966 en die komt nog geregeld bij mij langs als ik een ernstige ziekte heb of in gevaar ben.
    Dat is mijn moeder, daar ik enigst kind van ben en derde zoon van mijn vader, die harde handen had.

Maar leuk dat je het even vroeg Angela.
    Ik ga woensdag naar ons landgoed in de Achterhoek (GLD) daar we sinds 2009 nietmeer zijn geweest.
    Telkens was er wel wat en konden we niet. Ik mis ons woud telkens weer.
    Wie word er nou niet blij van een eigen bos van 4 hectaar groot daar we altijd jaagden op stropers en herten bij ons huis tegenkwamen. Maar dat land is nu echt een oerwoud geworden. 
    Maar we gaan het zien.
    Groeten en prettige dag allemaal.
    maX

• maandag 14 augustus 2017 @ 22:19
    reactie op (#11) Max_v_Wees

Hoe gaat het nu met je.....?? blush

• zaterdag 05 augustus 2017 @ 08:45
    reactie op (#9) Angela1958

Vierhondert euro kost zo'n pil zeg.

Maar dan heb je de tijd van je leven............... bedoel maar.

Alleen lastig dat personen op hun 59 ste jaar roepen dat ze hondert zullen worden,
    en als die dan 60 word wilt ze ineens helemaal niet zo oud worden...............
    Dat is toch raar!
    En dat enkelt en alleen omdat de ziektekosten premie weer balachelijk duur voor de kleine man of vrouw  / gender word.
    En ik zit met haar opgescheept!
    Die is hier ook lid van deze club...................
    en is de inlog code vergeten van clubs...............
    is ernstig chroonies ziek en ik denk dat er maar een ander de verzorging van mag gaan nemen.
    Ik wil er "ruimte" en "geen geklaag " in huis voor terug.
    Mag ze haar jongste zoon meenemen, dat scheeld mij weer geschreeuw en gebler tussen 23:00 uur en 05:00 uur in de nacht. De gast zit dan op internet een spel te spelen met zijn "vrienden" en die schreeuwen door de microfoon naar elkaar toe. En als je er wat van zegt komt het stopwoordje weer! "SORRY".
    Nog voordat ik de handvat van de deur het losgelaten screeuwd hij weer de hele buurt wakker.
    Wat moet je met zo'n kind van haast 21 jaar?

Vandaag plaats ik een overname advertentie voor haar en haar zoon op social Media en ik wil meemaken wie deze ouwe dame met een pil van Drion op zak, komt ophalen...............
    (ben zelf 61,5 jaar jong en super blij dat ik mag leven. Ik wil die pil nog niet. Eerst 75 jaar worden en van mijn pensioen genieten en alle leuke vrouwen in de buurt. (platonisch)
    prettig weekend allemaal en tot maandag na de kofferbak markt in ouderkerk.
    maX