42 keer bekeken

Aimee houd van vogeltjes

• donderdag 06 juli 2017 @ 23:04
    reactie op (#1) Max_v_Wees

Hihihi, ik wil niet weten wat die 2 katten van mij buiten uitspoken............frown

• zondag 02 juli 2017 @ 11:32

Aimee houd van vogeltjes en vooral als ze uit het ei komen.
    Dan maken ze herrie wat haar jacht instinkt prikkelt.
    Maakt een berg bombarie om maar naar buiten te kunnen gaan en te gaan kijken.
    Maar er is nog iets.
    Ik leerde haar dat een bepaald deel van de straat als stoep en tuinen van haar is.
    En dat vind ze leuk. Daarom verdedigt ze haar teretorium tot diep in de nacht.
    Ook vanuit mijn werkkamer achter zwart horgaas dat tegen de ramen zit.
    Zij kan daar door naar buiten kijken maar de vogeltjes (en katten) niet naar binnen.
    Dus met haar nacht kijkers houd ze alles in de gaten.

En ze kan zich verschrikkelijk boos maken als ze een ekster voor het raam ziet maar er niet bij kan.
    En de ekster? Die heeft er geen weet van dat er iets op hem loert binnen 20 cm.
    S'avonds, als het buiten donker is en in de werkkamer licht brand, dan kan iedereen naar binnen kijken.
    Behalve de katten die op het nestje aan de muur zitten te loeren.
    Dan maak ik een alarm geluid aan Aimee die meteen achter me aan huppeld in gevechts tenu.
    Ik maak fluister stil het teras deur open en dan is er een heleboel gegrom en beweging in de straat.
    Aimee is dan zo boos over de grens overtreding dat ze wel 3x zo groot is als normaal.
    En ze gromt als een tijger die word belaagd.
    Ik wilde even laten weten hoe fijn ik deze poes vind.
    Dan weten jullie ook hoe ik ben als Aimee even niet op mijn fluitje reageert om thuis te komen.
    (het is een toon voor een hond maar dat is het enige geluid dat ik nog kan maken met mijn mond)
    Maar ze komt gelukkig altijd binnen 10 minuten thuis.