115 keer bekeken

Max stopt met scooter rijden vandaag

• donderdag 09 maart 2017 @ 08:34
    reactie op (#8) janlol

Quote: janlol

woensdag 08 maart 2017 @ 18:36

Er zijn ook snavelaars die ook uitvoeren.......................................Klere reigers.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Voer jij ze maar Max.!!! Dan blijven in Amstelveen.

Hihi, dat zal slecht lukken goede vriend janlol.
    Als die reigers bij het raam komen bij de waterkant, dan slaat de bewaakster aan.
    Die gaat grommen als een beer, zet zich op, en de reigers kiesen het hazenpad.
    Ja, mijn Aimee is niet bang voor zo'n grote kip in het grijs.
    Ze is een super poes die geen gleurders duld bij haar maatje Max. 

• woensdag 08 maart 2017 @ 18:36
    reactie op (#5) Max_v_Wees

Er zijn ook snavelaars die ook uitvoeren.......................................Klere reigers.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voer jij ze maar Max.!!! Dan blijven in Amstelveen. angel

• maandag 06 maart 2017 @ 14:57
    reactie op (#6) adios

Nou dan heb ik toch massel, nietwaar?
    Ik maak af en toe zelf een keus welke wijk ik zou willen lopen. Daar teken ik me voor in en als die vrij komt heb ik 'm.
    Bevalt die in 12 maanden dan blijf ik daar en anders zoek ik een extra invallers wijk om later over te kunnen stappen.
    Maar bij jullie zullen er niet zo veel blauwe mannetjes of vrouwtjes lopen.
    Wij hebben hier ook een buitengebied. Dan heb je minimaal een auto of scooter nodig met goede vering als je de boeren in de lente, herfst of winter moet bezoeken.
    En ik vond me daar niet geschikt voor.
    Dus blijf ik lekker in de buurt van thuis. Misschien 20 minuten fietsen van huis maar wel altijd op verharde wegen en paden.
    Lekker de vrijheid in en hier en daar een sociaal praatje maken met leuke mensen in de buurt.
    Dat is voor mij altijd een uitje. En om die reden neem ik nooit een paar dagen betaald verlof.
    Anders zit ik toch maar thuis.
    En of het nou regend of sneeuwd............. ik val in wanneer een ander is uitgevallen. En dat bevalt wel bij de werkgevers.
    Dan komt de extra beloning ook leuk op z'n plek bij mij.
    Morgen ochtend ga ik weer en straks (15:45 uur) komt de nieuwe lading voor morgen weer.
    Dus werk aan de winkel tot mogelijk 22:00 uur vanavond.
    Heerlijke hobbie is dat adios.
    Groeten van maX 

• zondag 05 maart 2017 @ 18:43
    reactie op (#5) Max_v_Wees

zo kanjer, zoveel post en een lange dag op je fietsje crossen.  ja we kregen hem ook van onze postbodevrouw, die rijdt op een snorfeits daarwe in het buiten gebied wonen met veel parken en boerderijen. nadeel als het glad is of sneeuw ligt krijgen we onze post gewoonweg niet. mjêh nu ligt er gelukkig niet al te vaak sneeuw en hebben we een postbus in het dorp.

• zondag 26 februari 2017 @ 10:15
    reactie op (#4) adios

Kijk, en daarom dat ik altijd door het jaar heen naar de uitvoer van politicus kijk wat ze uitvoeren.
    Er zijn snavellaars en uitvoerders.
    Snavelaars kwaken alleen maar om aandacht te trekken en de samenleving op z'n kop te zetten.
    Uitvoerders zijn personen die echt iets persteren voor de samenleving en daar zoek ik een hele goeie uit.
    Dus een dabat op tv kijk en luister ik niet naar.
    Belofdes voor de verkiezingen ook niet.
    Alleen wat ze de afgelopen jaren hebben gepresteerd.

Maar Max heeft afgelopen vrijdag 24-02 de stempassen in de brievenbussen gedaan van 550 + 777 personen in 2 wijken.
    Samen met de post voor dat weekend was het 110 kilo post, en op het fietsje hé.
    Niks auto of taxi gewoon kei hard door fietsen en om 9:00 uur begonnen en 16:50 uur klaar.
     (alleen heb ik een weekend lang gigantische spierpijn in heel mijn lijf. Ook niet erg hoor, weet ik teminste dat ik het vaker moet gaan doen.)

Groeten van Max (voor Sandd)

• donderdag 23 februari 2017 @ 19:25
    reactie op (#3) Max_v_Wees

tja dat zal inderdaad niet meevallen om je scooter na zoveel jaar weg te doen, maar het wordt je niet makkelijker gemaakt zo in a'dam als je bepaalde gebieden al niet meer mag komen.  gelukkig heb je een taxo chauffeusse in je buurt wink.  qua stemmen is het lastig iedreen beloofd wat maar na de verkiezingen lijden ze acuut aan dementie, zijn ze alles weer vergeten wat ze zouden doen...

• woensdag 22 februari 2017 @ 17:33
    reactie op (#2) janlol

Mijn stem is nog steeds goed janlol,
    een aviatje kan ik hoog als laag tergehoren brengen.
    Maar politiek ben ik een stille geworden.
    D66 deed de afgelopen jaren goed zijn best erbij te horen en SP mag ook niet klagen.
    Ik ben M60+ en vind dat de huidige generatie moet op staan en de ouwegies een last van hun schouders moeten laten vallen.
    En dat scheeld een heleboel sjoemelsoftware bij het tellen van de stemmen, na 15 Maart.
    Groeten van je vriend maX

• woensdag 22 februari 2017 @ 17:16

Het is allemaal wat beste Max.Weet je al op wie je gaat stemmen.???? Het zijn allemaal lachebekjes waar we uit kunnen kiezen.angel Eigenlijk diep triest allemaal indecision

Suc6 en groeten van jou vriend Jan.

• woensdag 22 februari 2017 @ 08:50

Na veel wikken en wegen heb ik dan toch de knoop doorgehakt.
    Vandaag ga ik mijn scooter wegbrengen naar mijn dealer voor afstand verkoop.
    Ik fiets veel en durf al sinds 2014 niet meer veel op mijn scooter te rijden.
    Het gaat gewoon te snel. En overal word je gedwongen door te rijden i.p.v. rond te kijken.
    Dus na 44 jaar gemotoriseerd Nederland door rijden komt er nu toch een eind aan.

Om die scooter nou in de box te laten staan en er hooguit 4x per jaar op te rijden is te kostbaar.
    Verzekering is ook al 86 euro per jaar. En dan staat die binnen daar anders mijn werkfiets had kunnen staan.
    En daar komt nog een belangrijk punt bij, het kost zo-wie-zo geld.
    2018 Zou ik mijn rijbewijs voor de brommer moeten laten verlengen.
    En de politiek wilt dat oudere brommers een A.P.K. keuring moeten ondergaan binnenkort.
    De mijne is van 2006 dus valt nogal mee.
    Maar ik kreeg ook schrijven van de gemeente Amsterdam dat ik dit jaar nietmeer met mijn scooter bepaalde gebieden in de hoofdstad mag berijden. (vorm van discrimminatie?)
    Mijn accu is leeg en laad zich nietmeer op bij korte stukjes rijden.
    Dus bij het stoplicht ziet niemand een remlicht opgloeien, valt het licht of richting aanwijzer uit.
    Start alleen nog met de kickstarter.
    Al met al niet haalbaar voor herstel voor mij.
    En afstappen van mijn grootste passie is zwaar, maar levert toch nog geld op.
    In deze moeilijke tijden gebruiken wij wc papier aan beide zijden.

De medicinale olie mag van de regering ook nietmeer vergoed worden door de ziekenfondsen.
    En ik ben redelijk gezond momenteel maar moet toch de medicijnen betalen anders zit ik straks ook in een potje.
    Die regering snapt helaas niet dat mijn medicijnen voorkomen dat ik opnieuw  kanker krijg.
    Ze betalen liever 50.000 euro voor chemotherapie dan dat ze een medicinale wietolie vergoeden van 532 euro per jaar. Ja en dan heb ik heel veel andere medicijnen laten vallen omdat ik die nietmeer nodig heb.
    En nog wat: "ik ben niet de enige die met deze berekeningen te kampen heb. Er zijn heel veel mensen in Nederland die graag een normaal leven zouden willen beleven".

Een massel heb ik. Ik heb gelukkig een auto met chauffeur getrouwd. Die brengt en haald me waar ik ook ben in Nederland. Dus van 2 naar 4 wielen en ik hou jaarlijks nog wat over om een 2de-hands spijkerbroek te kunnen kopen van 5 euro.
    Prettige storm dag allemaal.
    maxvanwees